czwartek, 8 czerwca 2023

„101 lekcji, które zmienią twój sposób myślenia” Brianna Wiest (recenzja)

 



Przyznam, że miałam problem z tym poradnikiem. I z lekturą, gdy dotarło do mnie, że jednak mój światopogląd różni się od autorki, w pewnych kwestiach tak znacznie, że nic nie dadzą kolejne przeczytane treści. Że ja go nie zastosuję w życiu i większość tego co przeczytałam wyleci mi z głowy. 


Zwlekałam z jego nie tak emocjonalną oceną. Po początkowych rozdziałach mój zapał ostygł, a potem jeszcze bardziej. Nie potrafię już tak w poradniki z ciekawością, chęcią zmian. Ale może to dobrze, i sprawdziły się bo ich nie potrzebuję?


Doszłam do wniosku, że na długi czas wystarczy mi zmian, a raczej dążenia do zmian. Nie uznawałam też, że wszystkie wzorce myślenia autorki, są koniecznie mi potrzebne, a część uznałam, że mogłoby wpędzić mnie w kłopoty. 


Miałam wrażenie, że autorka wymieszała racjonalne podejście z wiarą, i mi to zgrzytało. Z kolei duża część wzorców myślenia jest całkiem sensowna. 


Nie chcę się zmieniać, przynajmniej nie tak jak polecają mi to inni. I chyba to było tą najważniejszą lekcją wyciągniętą z tego poradnika i wielu innych. 


Z pewnością każdy odbierze ten poradnik inaczej i wyłuska z niego inne wnioski. 



Paulina





4 komentarze:

  1. Nie przepadam za takimi poradnikami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również poczułam przesyt i raczej długo nie sięgnę po żaden poradnik.

      Usuń
  2. Od czasu do czasu zaglądam do tego typu poradników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co piszesz wydaje mi się, że i do mnie nie trafiłby ten poradnik.

    OdpowiedzUsuń