poniedziałek, 16 stycznia 2023

„Tajemnica Lost Lake” Jacqueline West (recenzja)

 



Nie pamiętam kiedy czytałam ostatnio literaturę dla młodzieży. Przepiękna, niesamowita okładka Anny i Eleny Balbusso, od której trudno oderwać wzrok, sprawiła, że zaczęłam czytać opis i miałam wielką ochotę na taką lekturę. Jeśli okładka choć w połowie oddawałaby klimat tej opowieści, to koniecznie chciałam poznać jaką tajemnicę skrywa Lost Lake.

Fiona Crane czuje się samotna, bez przyjaciół i dawnego życia po przeprowadzce do Lost Lake. Za wszystko obwinia starszą siostrę, Arden, utalentowaną łyżwiarkę, z powodu której rodzice decydują się na zamieszkanie w obcym miejscu, by miała bliżej na treningi. Miasteczko jednak jest nudne i obce do czasu, gdy Fiona nie wciągnie się w odkrywanie tajemnicy dwóch sióstr, które żyły dawno temu.

Od początku dałam się tej opowieści porwać i razem z jedenastoletnią Fioną Crane odkrywałam krok po kroku tajemnice dawnych wydarzeń rozgrywających się w miasteczku. Jakie sekrety skrywa stara biblioteka? Jak potoczyła się historia dwóch sióstr, Hazel i Pearl? Co dokładnie wydarzyło się w Lost Lake? Kto nie chce, by Fiona poznała tajemnicę? Kim jest groźny i tajemniczy Poszukiwacz, i czy istnieje? I dlaczego książka o siostrach wciąż znika?

Ta powieść wzbudziła mój apetyt na kolejne tytuły przeznaczone dla young adult. Najlepiej tak klimatyczne, z magią, fantastyką, i grozą w tle, jak ta. Czułam prawdziwą przyjemność płynącą z lektury. Powieść nie nużyła, i nie dłużyła mi się ta opowieść. Wszystko było wyważone, a jednocześnie był klimat, i ta aura niesamowitości sprawiająca, że chciałam szybko poznać odpowiedzi.

Jacqueline West napisała przepiękną powieść dla młodzieży o rywalizacji, ale i sile siostrzanej miłości. Fantastyczna powieść. Czysta magia, od której trudno mi było się oderwać. Polecam.

4 komentarze:

  1. Mam komu polecić tę książkę. Siostrzenica na pewno chętnie ją przeczyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna powieść. Będę częściej sięgać po young adult.

      Usuń
  2. Jestem bardzo ciekawa jakie sekrety skrywa stara biblioteka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam by przeczytać. Książka ma niesamowity klimat.

      Usuń