piątek, 14 maja 2021

„Sieroty wojny” David Laws (zapowiedź wydawnictwa Filia)

 

Sieroty wojny - David Laws

Sieroty wojny” David Laws




Opis ze strony wydawnictwa:

CZY ZNALAZŁBYŚ NADZIEJĘ NAWET W NAJCZARNIEJSZEJ GODZINIE?

Na rozległym obszarze przemysłowym wojennego Monachium grupa dwudziestu siedmiu głodnych i przerażonych dzieci ukrywa się przed Gestapo. Ich rodzice zostali wysłani do obozów koncentracyjnych, a one same nie mają dokąd pójść.
Przyjmując pod swój dach dwójkę bezdomnych uciekinierek, nauczycielka Claudia Kellner odkrywa istnienie dzieci i zapewnia im schronienie, ryzykując własnym bezpieczeństwem. W międzyczasie komandos Peter Chesham, szpieg pracujący dla Brytyjczyków, z powodzeniem przedostaje się na terytorium Trzeciej Rzeszy. Jego ściśle tajna misja staje pod znakiem zapytania, gdy odkrywa miejsce, w którym ukrywają się sieroty.
Jeśli będzie ją kontynuował, może się to okazać tragiczne w skutkach. Jeśli tego nie zrobi, naziści mogą wygrać wojnę. Peter staje przed poważnym dylematem – wykonać rozkazy czy uratować dzieci.

JEGO WYBÓR MOŻE ZADECYDOWAĆ O LOSACH ŚWIATA.


POWIEŚĆ OPARTA NA PRAWDZIWYCH WYDARZENIACH DLA FANÓW HEATHER MORRIS, AUTORKI TATUAŻYSTY Z AUSCHWITZ

Premiera: 02.06.2021

9 komentarzy:

  1. Kiedyś często sięgałam po literaturę o tej tematyce. Jednak aktualnie czuję przesyt tym tematem, poza tym coraz ciężej przeżywam książki o tej tematyce. Zatem jak na razie sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnimi czasy ukazuje się wiele publikacji o tematyce wojennej, więc można czuć lekki przesyt. Ale z drugiej strony jest duży wybór i można sięgnąć od czasu do czasu po taką książkę.

      Usuń
  2. Gdy czytam Heather Morris i "Tatuażysta z Auschwitz" to już jestem zniechęcona. Pisałam o tym kiedyś na moim blogu.
    Dla zainteresowanych pozwolę sobie podesłać link:
    https://monikaolgaczyta.blogspot.com/2019/04/wystarczyby-rzetelny-komentarz-do.html?q=tatua%C5%BCysta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałem "Tatuażysty z Auschwitz", ale zapoznałem się z Twoją recenzją, i przyznam, że aby napisać powieść historyczną, trzeba bardzo dobrze znać opisywane realia. Za to bardzo chętnie przeczytam "Miasto duchów".

      Usuń
  3. Bardzo cenię sobie tego typu książki. Ten tytuł na pewno poznam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujący opis. Akurat "Tatuażysta z Auschwitz" nie bardzo przypadł mi do gustu, ale "Sieroty wojny" chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też opis wydał się interesujący i zaczęłam snuć teorię co zrobi bohater.

      Usuń
  5. Jestem właśnie po przeczytaniu książki i muszę przyznać, że bardzo mi się podobała. Poruszająca historia, która skłania do przemyśleń, ale ukazuje także małe zwycięstwa w walce z faszyzmem. Zdecydowanie warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń