niedziela, 31 marca 2024

„Doll story” Michał Paweł Urbaniak (recenzja)

 



Wolfgang Rajchert ma piętnaście lat i żyje jak pod szklanym kloszem. Matka wini za to stan zdrowia chłopca. Wynajmuje prywatnych nauczycieli i nie pozwala mu wychodzić na zewnątrz. Zamknięcie sprawia, że chłopak czuje się bardzo samotny.

Kiedy rodzina Rajchertów dowiaduje się o programie „Maskotki” wszystko się zmienia. W ich domu pojawia się Mariusz, zatrudniony jako maskotka Wolfganga, i mający być remedium na samotność nastolatka.

Tylko czy przyjaźń można kupić? I czy wpuszczenie do domu kogoś, kogo przeszłości nie znamy to dobry pomysł?


Najnowsza powieść Michała Pawła Urbaniaka, głównie ze względu na kontrowersyjny i nietuzinkowy temat, od razu wzbudziła moją ciekawość. Sięgnąłem po powieść i nie żałuję. Wciągnąłem się. W świat wyalienowanego Wolfganga, jego nietypowej rodziny. I Maskotki znikąd. Zastanawiałem się skąd wziął się Mariusz, jakie skrywa tajemnice, i z zaciekawieniem obserwowałem rodzącą się między chłopcami nietypową więź. 


Autor świetnie zilustrował środowisko rodzinne Wolfganga, relacje nie tylko między chłopakami, ale też między jego rodzicami. Nieustanne konflikty, demony przeszłości, mające wpływ na teraźniejszość i przyszłość, to wszystko buduje atmosferę panującą w domu Rajchertów – zamkniętej twierdzy, niedostępnej dla osób z zewnątrz.


„Doll story” to książka o przyjaźni, ale nietypowej, bo kupionej za pieniądze i trudnych relacjach rodzinnych, napisana dobrym stylem, intrygująca i wciągająca. Czytałem z przyjemnością i chętnie sięgnę po kolejne powieści autora.


Artur


Tytuł: Doll story

Autor: Michał Paweł Urbaniak

Wydawnictwo Mova

Rok wydania: 2023

Ilość stron: 520

8 komentarzy:

  1. Książka wpisuje się w moje upodobania czytelnicze, więc chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autor pisze świetne książki. Tej jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo oryginalny pomysł, zapisuję tytuł. Czytałam dwie historie o dzieciach izolowanych przez swoje matki teoretycznie przez wzgląd na ich stan zdrowia, więc wiem, że taki temat jest dla mnie ciekawy.

    OdpowiedzUsuń